Thursday, July 1, 2010

Hujan Gerimis

Hujan gerimis
Masih belum berhenti
Tiada dapat ku pulang
Terasa ingin ku tatap wajah
Membelai manja
Agar hilang lelah dan resah

Hujan gerimis
Yang akan menemani
Perjalananku pulang
Tiada dapat lagi ku tunggu
Terasa rindu
Untuk bersua denganmu

Ini bukan satu ilusi
Hanya kasih yang abadi

Hadirmu bawa cahaya
Tersenyum gembira
Anugerah yang Maha Esa

Dikau cahaya
Tika malam menjelma
Sinarmu menyuluh
Lorong gelita
Bila dewasa
Jadi insan berguna
Taat perintahNya
Sentiasa..


Jendela kolej ana buka dengan seluasnya....Gunung menghijau di seberang sana menambahkan lagi rasa kehambaan ana kepada Ar-Rabb.

Hari berganti hari menambahkan lagi kerinduan ana pada insan-insan di desa tercinta. Lagu Hujan Gerimis seolah-olah mewakili diri ana untuk menyampaikan sesuatu yang tersirat di hati ana. Kita dipisahkan dengan jaringan jalan raya yang beribu kilometer namun semua itu, insyaAllah tidak akan pernah memisahkan kita antara satu sama lain ya ayahanda dan bondaku. Selagi denyut nadi ini tidak terhenti, ingatanku kepada kalian tidak pernah hilang. Sudah lumrah insan yang bergelar mahasiswa/i universiti untuk menghadapi perpisahan Fisabililah. Alhamdulilah, ana diberi satu lagi amanah untuk diperjuangkan bersama-sama rakan-rakan JMK yang tidak pernah sunyi daripada melakukan "sesuatu". InsyaAllah ana akan cuba melakukan yang terbaik bukan sahaja demi tanggungjawab pada diri, keluarga, kolej, universiti, bangsa, negara malah AGAMA ana...Amin.


Khususan ila (^ - ^) :

Sahabat-sahabat JMK yang ana sayangi semoga kalian akan sentiasa membantu ana dalam melalui "kehidupan" sepanjang satu sidang 2010/2011 ini. Sahabat-sahabat JMK : Abang Isam, Kak Nisa, Abang Wak, Abang Abu, Kak Jah , Kak Illya, Lynn, Hala, Fizan, Ika, Lian, Zurin, Francis, Krishna, Aisyah, Abang Atau, Rina, Mirul, Shira, Kak Mariyah, Wahida, Pak Din, Abang Fakri, Abang Rie, Sham, Sue dan Syahrir moga kita akan dapat meneruskan kegemilangan Kolej Harun Aminurashid. Ana harap untaian ukhwah antara kita sentiasa mendapat rahmat dari-

Nya.


Wasalam.

No comments:

Post a Comment